Irena Miličević Vukoja, CEO Prefix i Woman.Comm Cluba: Virtualna moć kao inspiracija za stvarne promjene – Poslovne novine

Woman.Comm Club je mjesto gdje se okupljaju strastvene i ambiciozne žene iz komunikacijske industrije. To je mreža koja raste brzo i sada broji oko 250 članica iz cijele regije.

Cilj je stvoriti poticajno okruženje za razmjenu iskustava, podršku i međusobno učenje, ali i promovirati komunikacijsku industriju, nagrađivati liderice iz ove oblasti i osnaživati female leadership, kaže za Poslovne novine Irena Miličević Vukoja, inspirativna žena bogatog iskustva u komunikacijskoj industriji i žena koja stoji iza agencije Prefix, ali i spomenute sjajne online platforme Woman.Comm Club.

Prioritet – složiti prioritete

U sklopu Cluba je i mentorska mreža. Kako funkcionira, imate li neke mjerljive rezultate uloženoga truda?

Mentorska mreža, tačnije Woman.Comm Rising Star akademija, koja je održana ove godine, je srž i jedna od osnovnih misija Woman.Comm Cluba. Kroz akademiju omogućavamo mentorstvo, umrežavanje, praksu i sticanje znanja od profesionalaca komunikacijske industrije. Ponosni smo na rezultate koje smo postigli, poput umrežavanja mladih djevojaka koje svakodnevno rade na projektu rebrandinga No Limit festivala uz pomoć iskusnih mentorica.

A kako Vi funkcionirate na relaciji Woman.Comm, Vaša agencija, privatni život?

Balansiranje između Woman.Comma, agencije i privatnog života nije uvijek lako, ali strast prema onome što radimo čini ga ostvarivim. Postavljam prioritete prema potrebama svakog segmenta, a podrška koju imam od obitelji i tima čini ovaj balans mogućim. Kad radiš posao koji voliš, imaš jasne ciljeve i obitelj koja prati i podržava rad – onda je uspjeh zagarantiran.

Koliko se ta tri segmenta Vašega života prepliću, je li ih moguće u potpunosti odvojiti i je li, u konačnici, i potrebno? 

Ti segmenti nisu potpuno odvojeni, već se međusobno nadopunjuju. Što više ulažem u svoju karijeru i mrežu, to više osnažujem sebe i svoj privatni život i ta povezanost čini moj život bogatijim i ispunjenijim.

Pretvoriti online u offline

Mnogo se posljednjih godina komunicira i forsira nešto što u virtualnom prostoru egzistira kao womanpower. Čini li se nekad da je ta moć zaista samo virtualna i šta svaka od nas može učiniti da preslika moć žene sa virtualnog na stvarni svijet?

To je odlično pitanje i sigurno ste primijetili da virtualna moć žene ponekad može izgledati poput sjene u stvarnom svijetu. Ali zapravo, svaka od nas može napraviti korake kako bi tu moć prenijela u stvarni život. Prvo, svaka podrška koju pružamo online, može se proširiti i offline. Ako dijelimo inspirativne priče žena na društvenim mrežama, zašto ne bismo podijelile takvu podršku i u svakodnevnom razgovoru s kolegicama ili prijateljicama? Često zaboravljamo koliko znači uživo reći nekome koliko je sjajno što radi.

Također, umrežavanje ne mora ostati samo digitalno. Kroz Woman.Comm Club, povezujemo se online, ali te veze se nastavljaju i uživo kroz razna druženja koja organizujemo. Isto tako, možemo iskoristiti virtualnu moć kao inspiraciju za stvarne promjene. Ako vidimo da se online bore za jednakost ili podržavaju neke inicijative, zašto ne bismo pronašle način kako to prenijeti u svoje lokalno okruženje? Možemo organizirati događaje ili radionice koje podržavaju iste vrijednosti.

Također, svaka od nas može postati osobni primjer. Ako smo online hrabre, pune samopouzdanja i podrške, kako to nismo u i u stvarnom svijetu? To znači ne dopuštati da nas neopravdane kritike obeshrabre ili da nas strah od nepoznatog zaustavi. I naposljetku, važno je promišljati o jeziku i komunikaciji koju koristimo u stvarnom svijetu. Ako se zalažemo za pozitivne promjene online, isti jezik možemo primijeniti i offline. To znači izbjegavanje negativnih komentara i umjesto toga fokusiranje na konstruktivnost i podršku. Kroz svakodnevne akcije, mi gradimo most između ta dva svijeta, čineći našu moć stvarnom i vidljivom za sve.

Irena Miličević Vukoja, CEO Prefix i Woman.Comm Cluba: Virtualna moć kao inspiracija za stvarne promjene - Poslovne novine

Vi ste, nesumnjivo, uspješna žena. Vjerujete li da bi Vam poneke prepreke bile lakše za savladati da ste muškarac?

Očigledno je da su žene i muškarci suočeni s različitim izazovima i preprekama, i teško je jednoznačno tvrditi da bi sve bilo lakše da smo drugog spola. Istina je da bi određene prepreke možda bile drugačije, ali to ne znači nužno da bi bile lakše. Primjerice, kao žene često se suočavamo s predrasudama ili stereotipima koji mogu ograničiti naše mogućnosti ili utjecati na percepciju naših kompetencija. S druge strane, muškarci mogu nositi svoje vlastite terete, kao što su očekivanja da budu stubovi obitelji ili da pokažu manje emocionalne ranjivosti.

Kroz svoje iskustvo, osjećam da je ključno suočavanje s preprekama, bez obzira na spol. Razvijanje samopouzdanja i vještina i traženje podrške od kolega i mentora su vitalni koraci koje svatko, bez obzira na spol, mora poduzeti kako bi prebrodio izazove.

Podrška, podrška, podrška

Komunikacijska industrija je, barem u našoj zemlji, ženska priča. Vani su ti omjeri muškarci-žene u ovoj branši malo drugačiji. Zašto je to, prema Vašem mišljenju, tako?

Komunikacijska industrija privlači žene jer cijenimo dubinu i širinu izražavanja. U mnogim se društvima komunikacija percipira kao “ženska vještina”. Ova percepcija može privući više žena da se odluče za karijeru u komunikacijama. Komunikacija često zahtijeva empatiju, razumijevanje različitih perspektiva i izražavanje osjećaja. Ovo su karakteristike koje su stereotipno povezane s ženama. Stoga, mnoge žene se osjećaju privučene industriji koja cijeni te osobine. Tradicionalni rodni stereotipi i uloge još uvijek utječu na izbor karijere. Žene su često poticane da se bave “mekšim” industrijama poput komunikacija ili humanističkih disciplina, dok se muškarce potiče na tehničke ili neke slične karijere. Možda su vani omjeri drugačiji jer su društvene norme različite, ali vjerujem da će se i to promijeniti. Važno je nastaviti raditi na podržavanju svih osoba, neovisno o spolu, da slijede svoje strasti i interese, bez obzira na tradicionalne norme.

U desetom mjesecu na Vašem je poslovnom rasporedu Woman.Comm konferencija. Šta joj je cilj, svrha, misija? Šta nas lijepo čeka?

Glavni cilj konferencije je istaknuti nevjerojatan utjecaj komunikacije na suvremeno društvo i pokazati kako možemo zajedno oblikovati bolje društvo kroz efikasnu komunikaciju. Želimo dokazati da komunikacija ima ključnu ulogu u izgradnji pozitivnih veza, razumijevanju među ljudima i rješavanju problema koje susrećemo.

Svrha konferencije je potaknuti dublje razmišljanje o moći komunikacije i njezinom utjecaju na sve aspekte naših života i predstaviti dobre primjere i komunikatore/ice.. Kroz inspirativne govore, interaktivne diskusije i panele, želimo rasvijetliti različite načine na koje komunikacija oblikuje našu svakodnevicu – od osobnih odnosa do poslovnih uspjeha, od kulturnih interakcija do globalnih problema.

Na konferenciji nas očekuje dinamičan program koji će istražiti raznolikost komunikacijskih pristupa i njihovu sposobnost da stvore pozitivne promjene. Sudionici će imati priliku naučiti nove vještine, razmijeniti iskustva i povezati se s istomišljenicima iz različitih sektora komunikacijske industrije. Očekujte inspiraciju, otkrića i prilike za rast na svim razinama. Naša misija je pokazati da komunikacija nije samo alat, već temeljni gradivni element koji može pretvoriti društvo u bolje mjesto

poslovnenovine.ba

DRUGI UPRAVO ČITAJU

Možda vas zanima