АЛЕКСАНДАР ЈОКИЋ: Знате ли зашто сам вас зауставио?

0
459
aleksandar jokić izbori

Овај текст није о алкохолу. Није ни о вожњи у алкохолисаном стању. Није ни позив да управљате моторним возилом када конзумирате алкохол. Ово је само указивање на погрешну праксу полицијских службеника.

Наиме, сви „знамо“ да не смијете конзумирати алкохол, односно морате имати „нула промила у крви“ када возите службени аутомобил (аутомобил регистрован на привредно друштво). У преводу, то значи да приликом алкотестирања морате имати 0,0 g/kg концентрацију алкохола у крви.

А гдје то пише, што би рекао Оливер Драгојевић?

Закон о основама безбједности саобраћаја БиХ (ЗОБС) у члану 174. прописује у ставу 2. сљедеће: „Сматраће се да је под дјеловањем алкохола лице за које се анализом крви или крви и урина или другом методом мјерења количине алкохола у организму утврди да количина алкохола у крви износи више од 0,3 g/kg или ако је присуство алкохола у организму утврђено одговарајућим средствима или апаратима за мјерење алкохолизираности, што одговара количинама већим од 0,3 g/kg или код кога се, без обзира на количину алкохола у крви, стручним прегледом утврди да показује знакове поремећености изазване дјеловањем алкохола.“

То је и до сада било јасно. Оно гдје креће проблем је став 3. који прописује:

„Сматраће се да су под дјеловањем алкохола лица за која се анализом крви или крви и урина или другом методом мјерења количине алкохола у организму утврди да количина алкохола у крви износи више од 0,0 g/kg или ако је присуство алкохола у организму утврђено одговарајућим средствима или апаратима за мјерење алкохолозираности, што одговара количинама већим од 0,0 g/kg или код којих се, без обзира на количину алкохола у крви, стручним прегледом утврди да показују знакове поремећености изазване дјеловањем алкохола:

1) возач моторног возила категорије Ц, ЦЕ, Д и ДЕ и возачи поткатегорије Ц1, Ц1Е и Д1 и Д1Е – за вријеме управљања возилом те категорије;

2) возач возила којим се врши јавни превоз – за вријеме обављања јавног превоза тим возилом;

3) возач возила коме је управљање возилом основно занимање – за вријеме управљања возилом обављајући послове тог занимања;

4) инструктор вожње за вријеме оспособљавања кандидата за возача у практичном управљању возилом;

5) кандидат за возача за вријеме обуке у практичном управљању возилом;

6) возач који има мање од 21 године старости или мање од три године возачког искуства.“

Шта од наведеног представља вожњу „службеног возила“?

Тачка 1) није сигурно, као ни тачка 2) 4), 5) и 6). Дакле остаје само тачка 3) у наведеном члану 174. став 3. Међутим, када комерцијалиста вози „службено возило“ приликом обављања свог посла, његово основно занимање није возач, него комерцијалиста. Коришћење службеног возила није аутоматски обављање дјелатности вожње. Зато је ЗОБС јасно разграничио ова лица, као и лица која врше јавни превоз.

Ко су лица којима је управљање моторним возилом основно занимање? Рецимо таксисти, возачи у Влади или возачи у неким предузећима. Дакле, ова лица не смију имати алкохол у крви када управљају аутомобилом за вријеме док то чине као своју дјелатност. Према томе, таксиста када не ради и вози свој аутомобил, не мора имати 0,0g/kg алкохола у крви, све и да вози „службени аутомобил“.

Мислим да је јасно да је у питању забуна и да лица која возе аутомобиле регистроване на привредна друштва или предузећа нису аутоматски професионални возачи и немају ову забрану.

Сулудо би било очекивати да премијер Вишковић мора имати 0,0g/kg алкохола у крви за случај да сједне на мјесто свог возача и провоза „службено возило“. Или комерцијалиста који ради за месну индустрију. Или адвокат када вози возило регистровано на канцеларију.

Не знам одакле ова идеја људима, али знам одакле није. Није из ЗОБС-а.

Надам се да овај текст неће никога навести да вози након једног или више пића. Али ако се деси, не морате да стрепите.

Дуни, па шта буде.

ПОСТАВИ ОДГОВОР

Унесите коментар
Унесите име