back to top

30 godina revolucionarnog RAV4 – Časopis za poslovanje

Toyota RAV4 (Rekreacijsko aktivno vozilo s pogonom na 4 točka) obilježava trideset godina postojanja kao SUV ikona, stalno se razvijajući kako bi pratio nove tehnologije i ispunio očekivanja kupaca.

U martu 1994. godine, na Ženevskom sajmu automobila lansirana je nova kategorija vozila: kompaktni SUV s pogonom na sve točkove, izgrađen na monokok karoseriji. Iako je izraz “SUV” tada bio neuobičajen, od početka prodaje u maju 1994., dizajneri su ciljali na pružanje prostranog prostora unutar kompaktnog, sportskog dizajna karoserije.

Ovaj novi model omogućava vozaču viši položaj sjedenja, poboljšavajući vidljivost ceste i pružajući sigurnije iskustvo vožnje. Ima snažne terenske sposobnosti koje se kombinuju s udobnošću na cesti, uz visoke standarde sigurnosti i zaštite okoliša.

Od pokretanja baterijske električne (BEV) verzije 1997. godine, RAV4 je uvijek bio pionir u istraživanju novih tehnologija s ciljem smanjenja ekološkog utjecaja. Od tada je uveo Toyotinu naprednu hibridnu električnu (HEV) tehnologiju i plug-in hibridnu varijantu (PHEV) 2020. godine.

RAV4 je postao ikona autoindustrije, sa preko 14 miliona prodatih primjeraka do kraja 2023. godine, od čega čak 91% čine hibridni ili plug-in hibridni modeli u Europi.

Prva generacija, 1994 – 2000

U početku je RAV4 bio kompaktan model s 2 ili 3 vrata, dugačak samo 3.69 m. Pokretao ga je 2.0-litreni benzinski motor sa 129 KS, postavljen poprečno, s pogonom na sve točkove. 1996. godine dodana je verzija sa 5 vrata dužine 4.1 m i opcija prednjeg pogona, te je kasnije uvedena i verzija sa mekanim krovom na 3 vrata. Električna baterijska verzija (BEV) lansirana je 1997. s prednjim pogonom koji je mogao dostići do 45 kW (63 KS) i imao domet od 200 km.

Druga generacija, 2000. – 2006

Druga generacija je donijela novu platformu, novi ovjes i stalni pogon na sve točkove, pružajući energičnu, ali udobnu vožnju unutar i izvan ceste. Opcije sa 3 i 5 vrata su postale nešto duže, s dodatkom 5.5 odnosno 4 cm. Ponuđena su dva benzinska motora: 1.8 litra sa 123 KS i 2.0 litra sa 150 KS. U ponudi je bila i dizelska jedinica od 2.0 litra sa 116 KS.

Treća generacija, 2006 – 2012

U trećoj generaciji, RAV4 je narastao u dužinu za 19 cm, donoseći novi izgled. Na novoj platformi, model je sada duži i uvodi novi pogon na sve točkove s elektronički kontroliranom spojkom. Uz benzinske i dizelske opcije motora, uveden je i novi 2.2 litreni dizel.

Četvrta generacija, 2013 – 2018

Četvrta generacija je postala veća, sa porastom od 23.5 cm, što je rezultiralo 47% većim prtljažnim prostorom. Uvedena je naprednija AWD tehnologija s novim inteligentnim sistemom Dynamic Torque Control. Godine 2016., prvo hibridno vozilo RAV4 je predstavljeno s ukupnom snagom od 197 KS i E-Four električnim pogonom.

Peta generacija, 2018 – danas

Lansirana u 2019., peta generacija je prvi SUV na platformi Toyota New Global Architecture, što je rezultiralo stabilnijim i upravljivijim vozilom. Sve hibridne varijante sada uključuju 2.5 litreni hibridni motor, donoseći poboljšanja u snazi i efikasnosti. 2020. je predstavljena plug-in hibridna verzija, najučinkovitija RAV4 ikada sa 306 KS i niskim emisijama CO2.

GR SPORT (2023 – danas)

Najnoviji dodatak liniji je RAV4 GR SPORT, sa stilom i opremom odrazom sportskog duha inspiriranog TOYOTA GAZOO Racing. Ovo donosi poboljšanu upravljivost i dinamiku vožnje kroz novi ovjes i podešavanja.

Izvor: ( poslovnenovine.ba / Izvor.ba )

DRUGI UPRAVO ČITAJU

Možda vas zanima