back to top

PSIHOLOGINJA SA HARVARDA SVAKOG DANA POSLIJE ŠKOLE SVOM DJETETU POSTAVLJA NEOČEKIVANO PITANJE

psihologinja sa harvarda svakog dana poslije škole svom djetetu postavlja neočekivano pitanje

Anksioznost je dostigla rekordni nivo među tinejdžerima i mladima. Ali, šta je uzrok? Stručnjaci su upirali prstom u sve, od telefona preko politike do roditelja koji gaje djecu „u letu“. Iako se o tačnim uzrocima zabrinjavajućeg porasta anksioznosti još uvek raspravlja, jedna stvar je jasna: prevelika zabrinutost roditelja za budućnost njihove djece ne olakšava stvari.

U svijetu u kome oni sa fakultetskom diplomom ne samo da značajno nadmašuju one bez nje, već ih čak i nadžive za nevjerovatnih osam i po godina u proseku, djeluje prirodno što su roditelji zabrinuti za akademska dostignuća svoje djece. Ali istraživanja pokazuju da što više roditelji stvaraju pritisak oko ocjena, to djeca tužnije odrastaju.

-Godinama sam mislila da je jedan od glavnih uzroka porasta depresije kod adolescenata povećanje pritiska u školi“, rekla je za Atlantik Lorens Stajnberg, psihologinja koji proučava tinejdžere. „Kada razgovaram sa djecom i pričamo o tome šta ih muči, oni češće spominju stres od ocjena i škole, nego lajkove na Instagramu“, navodi ona.

Dakle, kako roditelji koji su fokusirani na uspjeh svojih klinaca mogu da stave to do znanja i postave visoke standarde, a da ne oštete njihovo mentalno zdravlje?

Novinarka sa diplomom Harvarda i istraživačica o roditeljstvu, Dženifer Breheni Volas, ima prijedlog – samo promijenite način razgovora i pitanja koja im postavljate poslije škole.

Pitajte ih šta su jeli

Breheni Volas, autorka knjige „Nikada dovoljno: Kada pritisak na dostignuće postane toksičan – i šta možemo da uradimo povodom toga“, koja se zasniva na anketi 6.500 roditelja koju je sprovela zajedno sa istraživačima sa Harvarda, nedavno je razgovarala za CNBC o tome šta je naučila iz projekta i ponudila jednu jednostavnu izmjenu koju roditelji mogu primijeniti kako bi zaštitili mentalno zdravlje svoje djece.

Kao i mnogi roditelji, čim bi njena djeca ušla u kuću iz škole, zasipala ih je pitanjima. „Kako je prošao test?“, „Koji domaći imaš?“, „Da li ste spremni za kontrolni iz matematike?“.

Sada ona umjesto toga, priča o ručku.

-Kada moja djeca uđu, umjesto da im postavim sva ova pomenuta pitanja, zanimam se to šta su ručali ili navodim razgovorom na stvari koje nemaju veze sa ocjenama, učenjem i testovima.“

Naravno, nije jednako važno da li je dijete jelo piletinu ili lazanje, kao što je važno obrazovanja. Zašto onda ova promjena?

Psiholozi su objasnili da kada roditelj postavlja pitanja samo u vezi školskih obaveza, djeca stvaraju utisak da je njihovim roditeljima stalo više do njihova dostignuća, nego do njih samih.

Ako dozvolite da pitanja o kontrolnom budu prvo što ćete im uputiti, oni će razumjeti da vaša ljubav i poštovanje zavise od ocjena. A to, navodi Breheni Volas, „može dovesti do toksičnosti, anksioznosti i mentalnih problema“.

Ali čekaj, zar ne treba da znam kako je prošao na kontrolnom?

Zar roditelji ne bi trebalo da budu uključeni u školovanje svog djeteta i da podrže njegov uspjeh? Naravno, Breheni odgovara, ali roditelji moraju manje da pritiskaju svoju djecu da pričaju o ocjenama, insistira ona.

-Djeca će svakako sama reći, to im je na umu. Ne moraju da misle da sam cijeli dan čekala da se pojave da bih ih pitala samo o ocjenama. Umesto toga, trebalo bi da dobiju poruku od mene da mi je stalo do njih kao kompletnih osoba.“

Njena djeca razumiju koliko ona cijeni akademska dostignuća i naporan rad, ali znaju da njena ljubav prema njima nije vezana za neki poseban ishod. A to je svakako veliki korak ka zaštiti djece od anksioznosti i mentalnih problema, prenosi Zadovoljna.

PSIHOLOGINJA SA HARVARDA SVAKOG DANA POSLIJE ŠKOLE SVOM DJETETU POSTAVLJA NEOČEKIVANO PITANJE first appeared on Hayat.ba.

hayat.ba

DRUGI UPRAVO ČITAJU

Možda vas zanima