TEST Rekordnom aerodinamikom do 600 kilometara na struju

Nakon kutastog Ioniq 5 modela, koji je svjetsku javnost oduševio kombinacijom retro dizajna i suvremenih piksel LED svjetala, Hyundai je svoju obitelj električnih automobila proširio sa dinamičnim Ioniqom 6. Ovaj aerodinamički rekorder karoserijski otpor zraka je sveo na minimum minimuma, ponudivši pri tome autonomiju od realnih 600 kilometara…

Hyundai se može svrstati u grupu rijetkih proizvođača automobila koji imaju hrabrosti za dizajnerske i koncepcijske eksperimente, ali i njihovu velikoserijsku proizvodnju. Korejski brend javnost trenutno vidi kao predvodnika automobilske avangarde, koji električnu pogonsku tehnologiju nudi u krajnje neobičnim karoserijskim izdanjima. Nakon poprilično klasično oblikovanog Ioniq modela sa konceptom petovratne kombi limuzine, Hyundai je napravio veliki dizajnerski iskorak prvo sa Ioniqom 5, a sada i sa Ioniqom 6. Najnoviji s oznakom 6 teško je svrstati u neku od danas poznatih automobilskih klasa, a čini se da je najbliži kupe-limuzinama na koje podsjeća i rekordno niskim koeficijentom otpora zraka od samo 0,21. Istovremeno Ioniq 6 djeluje kao svojevrsni leteći tanjir, koji je za potrebe kretanja po zemlji dobio četiri kotača. Kao takav mnoge ljubitelje automobilskog dizajna neodoljivo podsjeća na legendarni Citroen DS, a neki u njegovim linijama vide i obrise Porscheovih, pa i Saab-ovih modela. Bilo kako bilo, Ioniq 6 je nakon zvaničnog predstavljanja pobudio veliku pozornost javnosti, a takav efekat izazivao je i na našim putevima.

Naime, nijedan automobil kojeg smo u ovoj godini imali na testu nije privukao toliko pozornosti koliko Ioniq 6. Za tu činjenicu najzaslužnija je atraktivno oblikovana karoserija. Kao osnova za njeno projektiranje poslužila je E-GMP električna platforma Hyundai grupe na kojoj između ostalog leži i Ioniq 5. Karakterizira ju izuzetno dugačak međuosovinski razmak od 2.950 mm, koji je kombiniran sa originalno dizajniranim 18-inčnim aluminijskim kotačima sa pneumaticima dimenzija 225/55. Ništa manje impresivna nije ni dužina od 4,85 metara, dok epitet raskošan zaslužuje i širina od 1.880 mm. Istovremeno, visina je sa 1.495 mm spuštena na razinu sportskih automobila. Rezultat je izuzetno elegantan i dinamičan oblik, koji Ioniq 6 uspješno izdvaja od svih ostalih modela. Prednji dio karakterističan je po najsuvremenijim piksel LED svjetlima, koja dizajnom kućišta neodoljivo podsjećaju na neka aktualna Porscheova ostvarenja. Podsjećaju, ali u kompletu ne izgledaju ista, jer im kockasta forma piksel LED svjetala daje dozu originalnosti.

TEST Rekordnom aerodinamikom do 600 kilometara na struju

Iako neobična LED svjetla na obje strane vozila privlače pozornost, posmatračima je jedan drugi karoserijski detalj ipak bio puno interesantniji. Riječ je o veoma dugačkoj, blago zaobljenoj krovnoj liniji koja počinje od A stupa i spušta se sve do stražnjeg branika. Stražnji dio je karakterističan, zaobljen i naglašen kontrastnim i providnim piksel LED svjetlima, koja su razvučena čitavom širinom vozila. Lijep detalj predstavlja i fiksni spojler koji koncepcijski neodoljivo podsjeća na retro verzije Porschea 911, odnosno Saab 900 Turbo. IONIQ 6 dostupan je sa 12 vanjskih boja, dok za unutrašnjost postoje četiri nijanse: maslinasto zelena sa svjetlosivom, crna unutrašnjost sa smeđom i crnom kombinacijom, te testna tamnosiva sa svjetlosivom kombinacijom, koja nam se veoma dopala zbog prozračnosti i osjećaja svježine.

Iako dinamičan vanjski dizajn i niska bočna linija sugeriraju da interijer mora biti pun komfornih kompromisa, u kabini je ponuđena takva razina raskoši da ga možemo usporediti s onim što nude najveće i najluksuznije limuzine današnjice. Unutrašnjost nudi spoj dizajnerske jednostavnosti i najsuvremenijih digitalnih rješenja, koja se ogledaju u velikom info panelu sa spojenom digitalnom instrument pločom i na dodir osjetljivim zaslonom. Jedan od originalnijih detalja svakako su i četiri diode na upravljaču, koje označavaju razinu napunjenosti baterije. Sama kabina svojevrsna je oaza komfora u kojoj četiri odrasla putnika uživaju u uzornoj ponudi prostora u oba reda sjedišta. Za ovu činjenicu najzaslužniji je raskošan međuosovinski razmak. Visok stupanj komfora omogućavaju i brojni praktični sadržaji poput električno podesivih prednjih sjedišta koja su grijana i hlađena, a grijanje je omogućeno i za drugi red.

test rekordnom aerodinamikom do 600 kilometara na struju
TEST Rekordnom aerodinamikom do 600 kilometara na struju

Za sjedišta je karakteristična i činjenica da ih je Hyundai specijalno razvio za svoje električne modele, što znači da su 30% tanja od standardnih, te kao takva omogućavaju više prostora za noge putnicima u drugom redu. U kabini je ponuđen i visok stupanj vrhunskog audio doživljaja. Multimedija podržava Apple CarPlay i Android Auto aplikacije za povezivanje s pametnim uređajima, a diljem kabine nalazi se i mnoštvo električnih priključaka i praktičnih odlagališta i pretinaca koji svakodevni boravak za upravljačem čine lakšim. Interijer je osvijetljen sa dvobojnom ambijentalnom rasvjetom, koja omogućava vozaču da personalizira unutarnji ambijent i prilagodi ga trenutnim osjećanjima i raspoloženju.

Za vrhunsko ozvučenje kabine zadužen je njemački specijalista Bose, a njegov audio sustav uključuje i subwoofer. Za punjenje i povezivanje pametnih uređaja sa multimedijom ili izvorom struje u automobilu su predviđena četiri USB priključka C tima i jedan USB priključak A tipa. Navigacioni sustav dolazi u kombinaciji s Bluelink ažuriranjem podataka, a omogućen je i prijem informacija u realnom vremenu kada je u pitanju potraga za restoranima, javnim garažama, punjačima i sličnim sadržajima. Jedini segment u kojem Ioniq 6 ne postavlja rekorde je prtljažnik, čija osnovna zapremina od 401 litra nije na razini petmetarskih limuzina već kompaktne klase. Kome taj detalj ne odgovara, kao alternativa se nudi Ioniq 5 sa 531 litrom zapremine.

test rekordnom aerodinamikom do 600 kilometara na struju
TEST Rekordnom aerodinamikom do 600 kilometara na struju

Povjerenje Hyundaija u Ioniq 6 mjeri potvrđeno je s petogodišnjom garancijom na čitav automobil bez ograničenja kilometraže, dok garancija za bateriju traje osam godina ili do 160.000 pređenih kilometara. Bazni model s baterijom kapaciteta 53 kWh, stražnjim pogonom i 151 KS košta 85.490 KM, dok je za najjaču testnu verziju s pogonom na sve kotače i Prestige paketom opreme potrebno izdvojiti 108.490 KM.

Kada se na kraju podvuče crta ispod svega onoga što nam je testni automobil ponudio u praksi, može se zaključiti kako je riječ o jednom od najkompletnijih električnih automobila, koji već danas ima sve neophodne adute da bez problema preotme kupce klasičnih modela pokretanih motorima s unutarnjim sagorijevanjem.

Poklopac prtljažnika i poklopac od kontakta punjača moguće je jednostavno otvoriti i iz kabine, tasterima smještenim na panelu s lijeve strane instrument panela, iza upravljača… 

Nadzorna elektronika preko Drive mode tastera na upravljaču nudi i četiri različita programa rada pogonskog sklopa, koji su definirani kao: ECO, NORMAL, SPORT I SNOW.

POGON

Kao i većina ostalih komponenti, i pogonska tehnologija „šestice“ preuzeta je od Ioniq 5 modela. Kupci mogu da biraju između standardne 53 i veće 77,4 kWh baterije sa najvećim dometom od 610 kilometara, koju smo imali u testnom modelu. Ovisno o odabranom konceptu sa jednim ili dva elektromotora, pogonski potencijal varira od 218 do 325 KS, koliko je nama bilo na raspolaganju. Najsnažniji model s dva elektromotora ima i 605 Nm okretnog momenta, te elektronski kontrolirani pogon na sve kotače. Ubrzanje od 0 km/h do 100 km/h koje traje samo 5,1 sekund, dok se najveća brzina koja je limitirana na 185 km/h dostiže s nevjerojatnom lakoćom. Ioniq 6 može se pohvaliti impresivno niskom potrošnjom energije, za šta je u velikoj mjeri zaslužna uzorna aerodinamika. U Eco režimu najniži prosjek koji smo postigli iznosio je 12,5 kWh na 100 km. U Sportu pod punim opterećenjem povećava se i do 20 kWh, dok se u Normal režimu, kreće u rasponu od 15 do 18 kWh. S punjačem od 350 kW, Ioniq 6 može se napuniti za samo 18 min od 10% do 80% za samo 18 minuta, dok je na većini domaćim vozačima dostupnih punjača ili na kućnoj instalaciji taj proces progesivno duži.



dnevni.ba

DRUGI UPRAVO ČITAJU

Možda vas zanima