back to top

Uskoro ćete letjeti u avionima koji se automatski polijeću

Pixabay

Automatski sistemi za slijetanje već su ugrađeni u većinu komercijalnih aviona kako bi poboljšali sigurnost slijetanja u teškim vremenskim uslovima ili lošoj vidljivosti.

Sada, gotovo 60 godina kasnije, treći najveći proizvođač aviona na svijetu, brazilski Embraer, uvodi sličnu tehnologiju, ali za polijetanje.

Nazvana “E2 Enhanced Take Off System”, prema porodici aviona za koju je dizajnirana, ova tehnologija ne samo da povećava sigurnost smanjenjem opterećenja pilota, već također poboljšava domet i težinu pri uzlijetanju, omogućavajući avionima koji je koriste da imaju veći domet, navode iz Embraera.

“Sistem je bolji od pilota. To je zato što radi na isti način sve vrijeme. Ako obavite 1.000 polijetanja, dobit ćete tisuću identičnih polijetanja”, kaže Patris London, glavni inženjer performansi u Embraeru, koji je radio na projektu više od desetljeća, prenosi CNN.

Embraer je već počeo testiranje leta s ciljem da ovaj sistem odobre vazduhoplovne vlasti do 2025. godine, prije nego što ga implementiraju na odabranim aerodromima.

Kao i Airbus, Embraer je iskoristio nedavne probleme Boeinga i stekao udio na tržištu, te sada prednjači kao proizvođač komercijalnih aviona s kapacitetom do 150 sjedišta.

Embraer je do sada isporučio skoro 1.700 aviona iz svoje popularne porodice E-Jet, koja je predstavljena 2004. godine. Ranije ove godine, American Airlines je naručio 90 aviona E175 – regionalnog mlaznog aviona s kapacitetom od oko 80 putnika – s planom da zamijeni cijelu svoju regionalnu flotu Embraerovim avionima do 2030. godine.

Embraer je 2018. godine unaprijedio neke modele u porodici novim motorima, krilima i avionikom, nazvavši ih E2. Trenutno su u upotrebi dvije varijante, E-190-E2 i veći E-195-E2, koji mogu primiti oko 140 putnika, stavljajući ih u konkurenciju s Airbusom A220.

Do sada je isporučeno nešto više od 120 aviona E2, a trenutno su najveći operateri kanadski Porter Airlines, brazilski Azul i holandski KLM Cityhopper. Embraer ima narudžbe za još oko 200 komada.

Na ovim avionima kompanija će predstaviti svoj novi automatizovani sistem polijetanja.

“Imao sam zadovoljstvo letjeti ovim sistemom na pravom avionu prije sedam dana, i to je nevjerovatno. Vjerujemo da će obuka pilota biti vrlo ograničena, jer zapravo ne mijenjate postupke”, kaže Luis Karlos Afonso, viši potpredsjednik za inženjering i tehnološki razvoj u Embraeru.

Tokom automatskog polijetanja, kaže Afonso, postoji samo jedno ključno odstupanje od trenutnih postupaka.

“Ne polijećete sami. Imate ruke na ručici, a avion sam radi ostalo”, kaže on, misleći na akciju povlačenja komandi kako bi se podigao nos aviona.

“U automatskom slijetanju, također morate držati ruke na upravljačima, a avion sam slijeće. I ovdje je isto. Sve ostaje identično, i kada avion pređe 200 stopa visine, sistem se vraća na uobičajeni autopilot i automatski gas, tako da se let vraća u rutinu”, rekao je.

Prije dostizanja te visine, međutim, sistem omogućava avionu raniji polet i manje korištenje piste. Kao rezultat, razdaljina uzlijetanja – koja se računa od otpuštanja kočnica do dostizanja visine od 35 stopa – smanjena je u poređenju s ručnim polijetanjem.

Najvažnije je da sistem omogućava avionu da poleti ranije i strmije, ali bez rizika udara repom – opasne situacije kada rep aviona dodirne pistu ili prepreku dok avion uzlijeće, ponekad kao rezultat pilotove greške.

“Kao pilot, morate ostaviti marginu za greške. No, budući da je ovaj sistem tako precizan i konzistentan, ne trebate iste margine i možete raditi bliže optimalnom u početnoj rotaciji, kao da ste bliže dodiru repom”, kaže on.

Embraer navodi da ova optimizacija omogućava povećanje težine pri polijetanju, što znači ili više putnika ili veći domet – do 350 nautičkih milja. Ovo otvara destinacije koje su inače nedostupne istom kombinacijom aerodroma i aviona, ali bez automatiziranog sistema polijetanja.

Embraer trenutno planira implementirati ovaj sistem na tri aerodroma: London City u Engleskoj, Firenca u Italiji i Santos Dumont u Brazilu, ali kompanija izražava interes za još opcija, prenose nezavisne.

(24sata.info)

Izvor: ( 24sata.info / Izvor.ba )

DRUGI UPRAVO ČITAJU

Možda vas zanima