back to top

Kako odabrati pravu domenu za novu stranicu?

Odabir domene vrlo je važna tema, neki vole reći u šali holistička tema internet marketinga.

Prije svega, to je važno jer je promjena naziva stranice tako težak posao i dobro je da ti se takav izazov nikada ne dogodi. S druge strane, prije nego počnete stvarati sadržaj, osmišljavati strategiju promocije, pregovarati cijene rada dizajnera i programera za izradu web stranicatrebali biste imati kristalno jasan uvid u to jeste li odabrali najbolje ime za svoju web stranicu.

Nekad davno, zvučni naziv domene uspoređivali su s vrhunskom lokacijom u Knez Mihajlovoj. Kroz nekoliko primjera pokušat ćemo demistificirati vrijedi li ova krilatica još uvijek.

Objasnit ćemo što to znači dobar naziv domene sa stajališta brendiranja i šire marketinške strategijea potom i koliko je važno precizno i ​​promišljeno odabrati domenu sa stajališta optimizacije stranice za tražilice.

Što ime domene znači za vaš brend?

To je najčešće i donekle najlogičnije podudaranje naziva domene s nazivom robne marke. I opet, vrlo logično, ako je brend usmjeren na lokalno tržište, uzima se nacionalna domena kao što je .rs domena, a ako je usmjeren na međunarodno tržište, u pravilu se uzima .com domena. U pojedinim industrijama u igri su posebne domenske adrese, pa domena .edu kao i .info u informatičkoj sferi ima posebnu težinu za obrazovne projekte.

Najčešći problemi na razini brendiranja nastaju kada se zauzme željena domena. Dakle, nazvali ste svoju tvrtku Vulkan, ali ta je domena već zauzeta. Ovo je stvarni slučaj. Izdavačka kuća Vulkan nije vlasnik te domene. Njihov sajt se nalazi na domeni vulkani.rs. I stvara probleme svima koji su je pokušali pronaći, a nisu znali dodati jendo “i” na kraju.

Izbor u takvim situacijama nije lak. Potrebno je održati kontinuitet brenda, ostati dosljedan i na taj način prepoznatljiv. Općenito, najveće pitanje koje se postavlja na ovoj razini je treba li odustati od odabranog imena brenda ako je doslovna domena već zauzeta.

Rješenje je blaga i logična izmjena naziva stranice unutar naziva domene, dodajući neke smislene riječi ili simbole. Marketinški stručnjaci slažu se da naziv robne marke vrijedi puno više od naziva domene.

tehnologija

SEO prednosti pri odabiru domene

Marka će biti bolje rangirana na longtailu i domeni točnog podudaranja, na primjer GrčkaLeto.rs profitirat će samo na jednoj floskuli, koja je ovdje jasna: grčko ljeto (možda najjača i najskuplja komercijalna turistička floskula), a za sve ostale bit će puno teže boriti se.

Dakle, ako planirate ozbiljan i dugoročan plan u SEO kanalu, onda je brandable (zvuči kao brand kada se izgovori, a ne kombinacija nekoliko riječi) domena odlična polazna točka.

Idealno je ako je moguće spojiti obje stvari, opisati što brend radi uz brend. Spomenimo stranicu BeogradNocu.comsam brend također nosi suptilnu poruku da se radi o informacijama o noćnom životu Beograda.

I napomenimo još jednu stvar. Koliko god domena bila lijepa, ništa ne vrijedi ako nema kvalitetan sadržaj i naravno “one povratne veze”. Danas postoje stotine domenskih ekstenzija, a ako deseci tisuća ljudi pokrenu peticiju, mogu napraviti novu ekstenziju, primjerice .Srbija.

Je li se SEO sveo na brendiranje?

Odabir imena domene također će utjecati na to koliki će biti vaš CTR (click-through rate ili postotak klikova) na rezultate pretraživanja, ali i na aktivnost korisnika na društvenim mrežama. Stranice na nacionalnim domenama imaju prednost pri pretraživanjima unutar te zemlje.

Dobra domena olakšat će dobivanje povratnih poveznica, a što je najvažnije, utjecat će na surfere da se lakše sjete vaše stranice kada žele pronaći nešto što su već vidjeli na vašoj stranici.

Zamislite situaciju u kojoj ste uložili tisuće eura u AdWords prikazivačku kampanju kako biste podigli svijest o svom novom proizvodu ili usluzi.

Sljedeći korak nakon širenja svijesti o vašim proizvodima na ovaj način je zaključak kupnje što se češće događa naknadno, pretraživanjem ili remarketingom, kada su obavljene analize kupaca i donesene odluke o kupnji. A onda se surfer želi vratiti na vašu stranicu i dovršiti kupnju.

Ako ste odabrali originalno i pamtljivo ime robne marke i domene, svi će ga se lako sjetiti i doći ravno na vašu stranicu. Međutim, ako je odabrano ime prekomplicirano i teško ga je zapamtiti, očekuje se da će vaše potencijalni kupac samo upisuje proizvod koji je vidio kod vas.

Na taj način dajete konkurenciji još jednu priliku da bez puno truda ukrade vaše skupo plaćeno vodstvo. Donijeli ste im ga ravno pred vrata samo zato što niste odabrali ime brenda i domenu koje ćete lako zapamtiti.

Uobičajene zamke SEO-a pri odabiru domene

Prodajete, recimo, sušeno voće putem interneta. Naravno, želite rangirati samo za ovaj upit. Na prvi pogled, identično podudaranje naziva domene s ciljanim upitom dat će vam vjetar u leđa da brzo dominirate Googleom.

Hoće, ali ako vam je stalo do trajnog uspjeha vašeg brenda, svejedno odaberite originalno ime i nemojte se bojati da naziv vaše domene u potpunosti izbjegava spominjanje suhog voća.

Zašto?

Budući da je te generičke nazive vrlo teško zapamtiti (jer nema ništa posebno za zapamtiti) i potpuno oduzimaju identitet vašem brendu. A identitet je bitan. Coca-Cola se nikada nije nazivala “crna soda” – to nije naziv s kojim će se kupci povezivati. Umjesto toga, odabrano je jedinstveno i nezaboravno ime.

Ovdje je također riječ “tekućine za obradu”. U prijevodu, ako se ime lako pamti i stvar lako razumije, rađaju se pozitivni stavovi prema njoj. Odnosi se na jednostavnost izgovora, lakoću pisanja i “prepoznavanje na prvi pogled” i mnogo više.

Nitko ne želi dodatni napor. Neka vam naziv robne marke i domena zalijepe za uho i tipkovnicu u isto vrijeme.

Sažeti

Ranijih godina ključna riječ u nazivu domene bila je jedna od prvih ideja u SEO strategiji. Daleko od toga da je loše. Samo je važno stvari gledati puno šire od ekspresnih pozicija pretraživanja.

Naravno, naziv domene koji sadrži riječ prema kojoj želite rangirati donosi mnoge prednosti. Na početku, i tražilicama i posjetiteljima daje do znanja o čemu je stranica. Nadalje, sa stajališta klikabilnog teksta, već je veliki plus svaki put kad se netko poveže s vama.

No, ne zaboravite da smo u 2017. godini. Inzistiranje na željenim izrazima u nazivu domene više nije tolika korist za SEO kao što je to bilo prije nekoliko godina. I toliko toga se može izgubiti na razini brendiranja.

Ako ključnu riječ ne možete prirodno uklopiti u naziv domene, nemojte inzistirati na njoj.

Odabir naziva domene iznimno je važan dio cjelokupne poslovne i marketinške strategije. Ne shvaćajte to olako. Uvijek gledajte cijelu, veću priču. Potražite emocionalnu rezonancu s frazom koja će opisati vašu novu stranicu. Uvijek gledajte dalje od brzih rezultata. Nakon što ga odaberete, naziv vaše domene ostat će zauvijek povezan s vašim brendom i pratiti ga posvuda na internetu.

Stoga neki zaključak u cijeloj priči glasi, pokušajte stvoriti vlastiti brend i neka to bude vaša nova stranica na nacionalnoj domeni! Možda je sve vreme bilo tu, samo ga nisi dovoljno osvestio… na primer tvoje prezime.rs :).

DRUGI UPRAVO ČITAJU

Možda vas zanima